#
Revista de stiri, cultura si umor...
 
Informarea este importanta,
dar amuzamentul este sanatos!
 
Articolul urmator
Orasul Alba Iulia amenintat cu distrugerea ultimului parc verde

Orasul Alba Iulia amenintat cu distrugerea ultimului parc verde

Revista nr. 72 | 01-03-2011 | Alexandru Mitchievici


Se zice că de ce ţi-e frică nu scapi!

Luni, 28 februarie, a devenit o zi neagră în calendarul verde al Oraşului Alba Iulia. Au început lucrările din sus de Poarta III, pe drumul care urcă spre Parcul Custozza şi ajunge în faţa statuii lui Mihai Viteazul... Muncitorii Primăriei Alba Iulia au început să scoată granitul – în locul căruia vor fi aduşi biscuiţi „made in China”. Aproape toţi copacii de lângă unităţile militare au fost tăiaţi.

Lucrările vor ajunge foarte curând la Parcul Custozza – care are zilele numărate. Pretextul pentru aceste lucrări este că se doreşte refacerea nivelului de călcare de pe vremea austro-ungarilor şi refacerea vechii piaţete de sec. XVIII din faţa Universităţii. Practic, Parcul Custozza va fi transformat într-o piaţă mare cu pavele, o piaţă gen Alba Mall.

Toată zona dintre Poarta III şi Poarta IV va fi plină de pavele, biscuiţi, plăci şi borduri din China şi Elis.

Să spunem că planificata distrugere a Parcului Custozza nu este deloc întâmplătoare. Prea lunga administraţie Hava înseamnă pentru Alba Iulia un şir lung de agresiuni şi mutilări aduse spaţiului verde din Oraş.

Iată cele 7 minuni edilitare ale Primarului Mircea Hava:
1.Distrugerea stadionului Transloc (de rugby) pe care s-a construit Piaţa Pascu (pe drumul care duce la Schit, din jos de noua Catedrală Ortodoxă)
2.Distrugerea stadionului Mecanica (de fotbal) – pe care s-a ridicat impunătorul şi futuristul Alba Mall
3.Parcul Eminescu (din jurul Casei de Cultură a Studenţilor) a fost ciuntit pentru a se mări numărul locurilor de parcare publică din zonă şi pentru a se face o parcare privată pentru prietenii de la Hotelul Parc
4.Parcul din faţa Hotelului Transilvania a fost transformat într-o imensă parcare – morbidă, plină de pavele gri, fără spaţiu verde
5.Bulevardul Transilvaniei a fost distrus – jumătate din bulevard a devenit parcare
6.Parcul Unirii (din faţa Catedralei Ortodoxe) care la începutul anilor 90 avea sute de copaci – fiind un veritabil plămân verde al Oraşului – a devenit astăzi un parc jalnic plin de biscuiţi
7.Parcul din faţa Consiliului Judeţean Alba a fost mutilat din aceleaşi „raţiuni” obiective: locurile de parcare.

Noi vă spunem doar atâta: să respirăm cât mai putem aerul curat, că în curând va fi Istorie la Alba Iulia.
Nu credem că albaiulienii au un simţ civic prea pregnant şi prin urmare oamenii nu vor protesta împotriva distrugerii ultimului parc verde din Alba Iulia: Parcul Custozza.

 


Orasul Alba Iulia amenintat cu distrugerea ultimului parc verde Orasul Alba Iulia amenintat cu distrugerea ultimului parc verde Orasul Alba Iulia amenintat cu distrugerea ultimului parc verde
Taguri: oras, Alba Iulia, amenintat, distrugerea, ultimul, parc verde, Parcul Custozza, Mircea Hava, edilitarism, eologie, verdeata, sp

Ratari

Criticisme (40)

Clara
02-03-2011
Felicitari pentru articol, mai trist este ca indiferent ce am zice sau face (nu prea avem ce)nimic nu se va schimba, spatiile verzi tot vor devenii tot mai putine....
Raspunde
 
Isvoreanu Dragos
03-03-2011
ESTE CEL MAI PROST DOCUMENTAT ARTICOL...CINE A SCRIS ACEST ARTICOL L-A SCRIS LA COMANDA POLITICA SI NU CA E CEVA NEOBISNUIT IN ASTA...DAR AVEM PRETENTIA DE LA CINEVA CARE FACE ASA CEVA SA SE DOCUMENTEZE BINE INAINTE...NU SA SCRIE NUMAI TAMPENII!!!!! PARCUL UNIRII - A FOST TRANSFORMAT SI TUNS LA ¨ZERO¨ DE RAPOSATUL CEAUSESCU (CINE A TRAIT ACELE VREMURI STIE) PREASLAVITELE SPATII VERZI DE CARE SE TOT AMINTESTE...AR FI BINE SA NE AMINTIM CU TOTII CA ERAU O NESFARSITA OAZA DE NOROI SI MOCIRLA SI CA NIMENI NU SE INGRIJEA VREODATA DE ELE... IAR ¨ZIARISTULUI¨ CARE A SCRIS ACEST ARTICOL II DRESC POFTA BUNA...SE VEDE CA II PLACE MULT SA MANANCE RAHAT:))))))
 
Bryh
04-03-2011
Nu mai scrie cu majuscule, da-te in ma-ta de gunoi, cu nu are nimeni chef sa iti citeasca urlaturile!
 
Anais
06-03-2011
Alba Iulia este unul dintre cele mai frumoase orase ale României. Conteaza mult atit vestigiile istorice, cit si faptul ca incep sa se rezolve problemele gunoaielor dintre blocuri. In ceea ce priveste participareala localnicilor la deciziile care se iau pentru amenajarea orasului: bineinteles ca se pot face diferite actiuni. De exemplu, de votat pe altcineva in locul lui Hava. Daca de ani de zile Hava e primarul orasului, este pentru ca majoritatea alba-iulienilor il vor pe el. Probabil ca nimeni mai credibil nu si-a depus candidatura. Se pot deasemenea face reuniuni publice, unde oamenii pot face propuneri concrete pentru amenajarea orasului. Fiecare cunoste bine care sint problemele din jurul casei lui si multi sint cei care ar sti sa le rezolve. Propunerile cele mai bune si realizabile, care au fost votate, trebuiesc puse in cris si semnate de zeci de cetateni. Petitia respectiva trebuie depusa la primarie si publicata atit pe Internet, cit si in ziare sau la tv. Important este sa faca multa vilva, pentru a nu fi ocultata de primarie. Mai sint si alte actiuni care pot fi initiate de cei mai motivati.
Dada
02-03-2011
de parculetul de langa spital ati uitat?
Raspunde
Nicu
02-03-2011
E bun materialul, dar mai trebuia "ghiftuit" cu drumul pe care am ajuns aici. Am tacut din gura atunci cand trebuia sa vorbim... iar acum degeaba ne vaicarim. Alba Iulia va fi primul oras fara parcuri, fara Cetate, fara speranta...
Raspunde
Apulum
02-03-2011
Desi se tin mari iubitori de istorie, Hava si Sabaii au distrus anul trecut vestigiile romane din bastionul Trinitarienilor, pentru a face asa numitul amfiteatru pentru zilele orasului. In realitate ii doare fix in cur de istorie, la fel cum ii doare de spatiile verzi.
Raspunde
Cristi
03-03-2011
Nu vreau sa va supar , dar nu prea aveti dreptate.
Raspunde
 
mihaela
03-03-2011
sunt de acord cu cristi.nu prea aveti dreptate,eu am fost prin mai multe orase si putine arata asa frumos ca si al nostru. iar daca vreti sa iesiti intr-un spatiu verde exista schitu cel mai aproape
baiatu
03-03-2011
inca avem noroc ca e padurea mamutului aproape, pana o defriseza si aia... ca deja se taie lemn din ea.
Raspunde
k
03-03-2011
haideti sa protestam cumva!
Raspunde
Titus S.M.
03-03-2011
Mai oamenilor. Nu va mai plangeti cum face defapt orice roman de rand, care inainte sa stea putin sa analizeze situatia sa o puna la punct, el sare cu gura, urla, se vaita fara sa gandeasca problema.. Inainte de a arata cu degetul spre toti sa va dau niste date. Nu sunt nici pro nici contra la domnisorul Hava, pentru ca firma mea de desfacere nu este in Alba Iulia si nici nu are legatura cu ea. Dar aici traiesc eu si familia mea, si fiind si putin cunoscator al domeniului business si economic sa va spun cateva lucruri: 1. Stadionul de rugby a fost distrus, nu rentau nici jucatorii si piata era si ii o necesitate. 2.Mall-ul era o necesitate, si plus merge chiar bine, a ajutat la aducerea de investitori si a crescut pe scara economica a Romaniei, cat ca ese o cladire relativ mica, dar ofera si locuri de munca. 3.Cat despre locurile de parcare aici nici eu nu sunt de acord, pentru ca sustin de mic ecologia, da nu avem ce face, orsul se dezvolta, daca ramanea ca Zlatna sau ca Turda, va asigur eu ca nu mai trebuiau locuri de parcare. 4. Constructiile in sus de poarta 3, au fost taiati pomii, dar vor fi inlocuici ca si in santuri, cu pomi mult mai estetici si mai practici, nu sa stea toate ciorile in ei sa merg cu masina sau nevasta mea si sa am o ,,surpriza neplacuta" pe haina mea. Ei nu incerc sa modific parerea nimanui, eu va spun doar asa, Iesiti putin din tara asta, mergeti in lume, macar odata daca nuaveti posibilitate, strangeti timp de 10 ani bani si iesiti prin lume sa vedeti mentalitatea de acolo, si la germani, francezi, englezi, au fost momente de ,,beton critic" dar se stia ca e ceva necesar si in rest stati linistiti nu se va lasa beton fara pomi. Pt. ca Alba I. este totusi un oras turistic. Succes si o zi buna!
Raspunde
 
mihaela
03-03-2011
titus S.M sunt de acord cu tine Alba I s-a desvoltat si se dezvolta frumos pacat ca mentalitatile si conceptiile nu se pot dezvolta si ele dar asta este le acceptam chiar daca nu le impartasim si mergem inainte
 
ixi
03-03-2011
Eu am iesit din tara..si cam asta cred ca a fost problema. Am vazut ca se poate! Din pacate suntem depasiti total si la mentalitate..si pe restul planurilor. Si nu vom ajunge la un progres de genul ala nici intr-o mie de ani..! Viziunea e gresita aici, stagnam si ne complacem...ne mor si visele si tot. Nu am cunoscut Alba Iulia pe vremuri, dar din poze pot sa deduc ca arata macar mai feeric. Tot dincolo am putut sa observ ca nu exista PRAF in atmosfera..indiferent de cati pomi is prin zona..asta asa out of topic. O zi buna si voua!
 
diavolo
03-03-2011
Ce Romanica de rahat mai chiar asa, auzi la el sa te cace ciorile pe haina ta armani si sa n-ai nici unde ateriza cu elicopterul! Am fost in strainate , fa, de mai multe ori ca tine! Nu arata Alba Iulia ca acolo nici in 100 de ani! Pomi estetici, fi-r-ati ai naibii de tarani!
carla
03-03-2011
s-a facut din Alba Iulia un mare kitsch..
Raspunde
kuyu
03-03-2011
In Parcul Custozza am crescut,miam cunoscut prietenii ,am stat intins pe iarba sau lanaga un copac dupa o zii grea de scoala .....si acuma vor sa distruga ultimu parc in care poti sta linistit pe o banca fara sa respiri fum de esapament sau sa auzi claxoane!daca distrug si parcu asta alba o sa fie un oras de rahat!
Raspunde
Marza Laurentiu
03-03-2011
Spatiu verde cred ca e o problema care va fi rezolvata in timp si amenajarile care se fac acum sunt utile.... Daca ar fi bani in doua zile am putea sa sarim din copac in copac. Stadionul de rugby era cam parasit... E drept ca cine vrea sa joace fotbal tre sa plateasca terenuri amenajate special. Stadionul mecanica era in paragina.... Nu cred ca defrisarea parcurilor ne va afecta sanatatea ... mai mult decat spre exemplu rehateii cateilor din parcuri, pentru care s-au pus pungi speciale. Nu am coloare politica, dar cred ca ce se face e ok, si e bine ce se face. Cine vrea sa traisca in trecut, sau sa aiba verdeata si garduri cazute in care sa te lovesti sa mearga in Moldova. In Moldova noastra... la ei nu s-a prea schimbat nimic... insa le-au disparut padurile. In parcuri au verdeata, nu mai au pe dealuri
Raspunde
 
kuyu
03-03-2011
prietene in parcul custozza nu erau rahatei de caine niciodata!
kuyu
03-03-2011
prietene in parcul custozza nu erau rahatei de caine niciodata!si nus da i cam penal sa fie numa beton peste tot
Raspunde
flo
03-03-2011
domnu hava.asta'i ultimu parc din oras in care poti sa stai intins pe iarba.nu'l strica si pe asta. clar ca pe matale nu te intereseaza ca ai ditamai vila si o curte mare cu gazon unde poti sta intins.alti nu au asa ceva
Raspunde
 
ixi
03-03-2011
voi sunteti chiar Flo si kuyu din ab? :D din ciori?
 
kuyu
03-03-2011
cand sio facut fiusu cununia in parcu nost io placut la ipocrit!antichrist politic mustacios!
flo
03-03-2011
bai marza laurentiu.nu e vorba neaparat de sanatate,i vorba ca ii ultimu parc verde din alba iulia.si crede'ma in parcu ala nu is 'rahatei de caine' .pe acolo umblu de cativa ani si nu am patit pana amu sa calc un vreo unu.nu vi destul ca ati stricat parcu din fata catedralei reantregirii??...da no oricum voua la astia de de putere vi se rupe de oameni de jos si parerile lor.
Raspunde
adam
03-03-2011
daca tot taiati copacii aia,sa dea dumnezo sa cada pe voi
Raspunde
utziu
03-03-2011
hmm..ce sa zic..urata treaba!mai flacai,io zic sa mai incercam odata faza cu adunatu de semnaturi,ca data trecuta mi se pare ca o mers,hm..ce ziceti?si tu domnule hava,daca distrugi parcu ala(inteleg ca ai face o gramada de bani),eu ma apuc de etnobotanice!si mai rau decat atat,o sa le vand copiilor in piata nou construita de tine!macar daca tot ii distrugere,apai distrugere sa fie!!multi,renuntau la atmsfera infectata din baruri,ca sa isi petreaca seara in acel parc,care era singurul din oras in care puteai sa te simti in natura..eh...no,facem ceva,tineretuuuu?!
Raspunde
 
miss_chuck
04-03-2011
asta e tare, te apuci de vandut etnobotanice copiilor in noua piata! hahahaha, e cea mai buna gluma auzita de mult timp!ar merita hava treaba asta, ca tot nu e in stare sa interzica etnobotanicele! eu nu am vazut pe nimeni fumand etnobotanice acolo, am vazut insa tineri care preferau parcul in locul barurilor si un pet in loc de o cinzeaca. nu m-a deranjat niciodata imaginea tinerilor din "ciori" iar catelul meu a fost mereu fericit acolo! in concluzie, sa traiasca Parcul Custozza! multi ani verzi si fericiti, sa treaca peste hopul asta greu si sa ne plimbam copiii in carucioare pe sub pomii lui batrani!
Marza Laurentiu
03-03-2011
e drept dl. flo..... ma leaga amintiri faine de custozza, si imi aduc aminte vis a vis de liceul militar ce salcii imense erau in statia de autobuz.... si in general era multa verdeata.... eu incerc sa zic ca in cativa ani o sa se faca rost de bani si pentru verdeata... daca isi face careva vreo firma.... si parcul din fata catedralei imediat dupa renovare era chel....
Raspunde
 
Vercingetorix
03-03-2011
Bine punctat! Va trebui sa isi faca vreo nepoata de-a lui Hava ceva firma de pomi si gazoane, fiica-sa una de biciclete, sora-sa una de astupat gropi etc, iar atunci o sa avem de toate.
flo
03-03-2011
cine esti 'ixi' ?? :)
Raspunde
Marza Laurentiu
03-03-2011
asa e ixi.... nu e praf in germania.... pentru ca acolo se face curat se sufla frunzele lucrarile de constructii is ingradite cu plase speciale, etc
Raspunde
diavolo
03-03-2011
asa tata, scoate-ti pietrele alea urate, puneti unele frumoase made in China, via Elis pavaje. ce drec, sa fie frumos! Si daca tot v-ati apucat , n-ar fi frumos niste gresie , niste faianta pe zidurile la Cetatea aia, ca caramizile sunt prea vechi si prea urate. Auzi sa stam noi in asa mizerie si sa ne mai cace si ciorile sa nu avem unde parca audi , elicopterul, fir-ati ai naibii cu spatiile verzi si copacii vostri. Niste faianta frumoasa, sa fie modern si frumos, asa tata!
Raspunde
 
Shorty
03-03-2011
Toata frumusetea cetatii consta in zidurile acelea din caramizi si spatiul verde cu copacii aceia vechi nu fac decat sa confere aerul acela de antic specific locului. Parcul nu trebuie decat putin ingrijit, atata tot. Ziduri de faianta sa faci la cetatea ta! (daca tu ai pomenit asa ceva)
flo
03-03-2011
da ba 'diavolo' alba iulia trebe sa fie modern si frumos.da prin atata modern si frumos...mai trebe si cate un spatiu verde
Raspunde
adam
03-03-2011
'diavolo' nu te pune nime sa stai acolo unde 'se caca ciorile' .dute acolo intre blocuri unde se caca altfel de ciori :D
Raspunde
Ola
03-03-2011
Era de asteptat, se vorbea de 2-3 ani despre asta, era o chestiune de timp pana actionau...chiar e pacat, am amintiri foarte frumoase din ultimii ani cu parcul ala...nu stiu pe cine deranjeaza, sau cati bani crede primaria ca va face prin turism dupa ce transforma parcul ala linistit in care chiar te poti relaxa (fata de oricare alt loc de pe teritoriul municipiului) intr'o piata medievala betonata dar...asta e. Daca ar putea cineva cu potential sa faca ceva in privinta asta, multi oameni i'ar fi in veci recunoscatori. Insa, din pacate, mult prea slabe sanse sa plece cineva urechea...
Raspunde
kuyu
03-03-2011
http://www.ziarulunirea.ro/2011/03/apel-public-pentru-apararea-parcului-custozza-in-fata-asediului-havelelor/ deci io zic sa mergem!
Raspunde
ixi
03-03-2011
is andreea!! prietena lui ale albu - din alba
Raspunde
flo
03-03-2011
ahaaa :)
Raspunde
Ionut
03-03-2011
Daca administratia nu facea nimica spuneati ca " uite primaru x are firma y si totusi nu face nimic sa arate orasul mai bine" . Acum ca a facut ceva cat de cat spuneti ca a facut-o doar interesul personal. uitati-va la poze de acum cativa ani si la poze actuale , o sa observati ca orasul Alba Iulia are un aspect mai placut si mai aranjat. Dar romanii nu se prea multumesc nici asa.
Raspunde
classicx
03-03-2011
Parcul Custozza e tot ce a mai ramas intact din vechiul oras. Lista distrugerilor, in timp, e mult mai lunga: in locul restaurantului Apulum (edificiu cu important rol in semnarea actului Marii Uniri din 1918) din centrul vechi al orasului, e acum o banca. Doar o placa marunta de marmura a ramas drept marturie. Toate cladirile istorice ale orasului: Palatul Apor, Palatul Principilor, Turnul Catedralei Reintregirii, chiar si Cetatea cu portile ei impunatoare, au fost restaurate fara a respecta nici cele mai elementare principii, utilizand material modern (lavabila?!?) peste material medieval. In cativa ani o sa apara crapaturi in tencuieli, caramizile se vor exfolia, piatra alba a statuilor se va innegri. La fel de trist e insa ca putini, chiar si dintre nativii Albei Iulii, stiu pe langa ce valori trec zilnic. Nu ne cunoastem orasul, nu ne stim istoria…ne bucuram de mici imbibati de bicarbonat, bere insipida si behaieli jalnice, mandri ca participam la „Zilele Orasului”… cati stiu de unde vine numele de „Alba Iulia”? Cati stiu ce a fost APULUM sau Legiunea XIII Gemina? … In toata lumea, centrele vechi ale orasului sunt pastrate cu sfintenie – nu trec masini peste vechile dale de granit, nu se vopseste turnul unei catedrale doar pentru ca este imbatranit de timp si nu mai straluceste, nu se etaleaza reclame luminoase la cine sti’ ce marca de tigari, nu se imbulzesc persoane anoste, fara cultura si orizonturi, pentru a privi niste focuri de artificii anemice, care nu fac altceva decat sa distruga si vestigiile si atmosfera… Suntem departe de civilizatie. Suntem imbacsiti de mentalitati invechite. Nu avem principii, valori, ne calcam traditiile in picioare. Vrem doar sa mancam, sa ne imbracam, sa vizionam stiri macabre, discutii tembele si fara continut, biografiile sterpe ale VIP-urilor maneliste sau surogatelor de politicieni. Suntem buni de gura doar in fata calculatorului, revarsati pe canapea sau la cate o intalnire amicala, intr-un bar cu tente comuniste, langa o vodka indoita si pe acorduri de ….”ai, viata meeeeea”. Sunt istoric. Am plans in fata imaginilor din articol. Din pacate, sunt doar o voce impotenta…la fel ca a voastra….
Raspunde
Autor
03-03-2011
pentru CLASSIASX... nu esti o voce singulara.... Orice voce care se ridica... pentru salvarea orasului Alba Iulia conteaza....
Raspunde
calssicx
03-03-2011
"Cu pașii petrecuți pe dalele masive de piatră, nu poți să nu te gândești la esența acestui loc…"....s-au dus. Stateau acolo de sute de ani. Ce mai putem salva? Suntem prea mici. Noi suferim ca se distrug marturiile existentei noastre, iar ei isi mai cumpara o vila sau un mercedes. M-am intors de curand din Atena...muzeul Acropolei e ridicat peste un sit aheologic protejat de sticla...te plimbi deasupra lui, admirand arta absoluta din vitrinele laterale. Impresionant si profund pentru cine are un pic de creier. Aici, in marea capitala a Daciei Romane, o sa ne plimbam curand peste biscuitii lui Hava, "admirand" bancile chicioase si incomplete datorita romanilor care mor de frig si au nevoie de un lemn pe foc.... Simt o acuta senzatie de voma. IONUT DRAGA....preferam aspectul "neplacut si dezordonat" al orasului incarcat de marturii antice si medievale in locul aspectului "mai placut si mai aranjat" incarcat de ...NIMIC
Raspunde
Autorul
03-03-2011
Cine e Isvoreanu......? Articolul NU e scris la nici o comanda politica.... Daca vrei, da-mi numarul tau si te sun... si explic....nu e nimic politic, nimic pe bani... Plaiu Luminatu e revista independenta...
Raspunde
nu conteaza, chiar nu conteaza
04-03-2011
Va recomand sa mergeti, sau sa treceti, prin Ramnicu Valcea, un oras ceva mai mare decat Alba Iulia, un oras tot o conducere portocalie, un oras care chiar se dezvolta de vreo 10 ani incoace, nu ca municipiul nostru. Veti avea placuta surpriza ca, daca doriti sa va duceti copiii la plimbare la are curat, daca doriti sa va plimbati cu barca sau hidrobicicleta pe lac, daca doriti sa va duceti sotia la un restaurant cochet, daca doriti sa iesiti cu iubita si sa va sarutati, romantic, feriti de ochii indiscretilor, pe o banca, sub o salcie pletoasa, avand in fata nuferi galbeni (deja am cam dat-o in Eminescu!) etc. AVETI ACEASTA POSIBILITATE IN PLIN CENTRUL ORASULUI! (nu la dracu in praznic pe nu stiu ce dealuri in afara lui; asta apropos de chestia cu mamutul ca si parc). Da aveti aceasta posibilitate! Puteti alege intre Parcul Mircea cel Batran, sau, daca imi permiteti o recomandara, Parcul Zavoi (locul in care s-a cantat pentru prima data, public, “Desteapta-te romane!”). Pot sa va spun ca si in Ramnicu Valcea exista Mall (chiar doua!), si in Ramnicu Valcea se pun pavele (dar nu aiurea, in tot orasul), si in Ramnicu Valcea exista monumente istorice, exista ditamai proprietatea Episcopiei Ramnicului s.a.m.d. NIMENI NU SE ATINGE INSA DE VERDEATA SI DE ISTORIE! (REPET, MACAR CA ORASUL ARE ADMINISTRATIE PORTOCALIE). Iar ca dezvoltare economica, cred ca Alba Iulia nici in 50 de ani nu va atinge Ramnicu Valcea (din pacate). Nu conteaza neaparat partidul, ci, mai de graba, omul. Domnilor! Treceti dincolo de “textele” lui Hava et. Co. Vedeti realitatea! Altfel va condamnati singuri pe voi si familiile voastre (apropos: as avea o intrebare pentru aplaudacii lui Hava et. Co – dragi colegi, voi cum reusiti sa va uitati in ochii copiilor vostri cand ajungeti acasa?).
Raspunde
And3
04-03-2011
Singurul regret este distrugerea stadionului Mecanica(parerea mea)...cunosc oameni care se uitau cum stadionu era distrus si plangeau amintindu-si de vremurile copilariei pe locul acela...am citit mai sus ca "Stadionul mecanica era in paragina" , nu stiu la ce se referea. Poate la infatisarea gardului ce inconjura,la vestiare,la tribune si terenu 2(daca era ingrijit si stropit,cred k era la fel de bun ca si primul)- dar cred ca toate acestea se rezolvau cu o mica investitie. In schimb terenul 1 de fotbal era unul foarte bun,chiar mai bun decat cel de pe cetate(parerea mea)...erau frumoase vremurile cand veneau echipe de top si se antrenau pe acest teren.pacat,doar o amintire:(
Raspunde
Emil Boc
04-03-2011
Va anunt ca am iesit din criza- am emis HG 110/2011 prin care am alocat peste 50 de milioane euro pentru parcuri la sate, da? Sa se mai plimbe si gainile oamenilor pe niste pavele de calitate! Ca sa nu ziceti ca nu facem treaba buna, nu avem grija de voi si nu incurajam modernizarea! Deci gura mica ca muncim, da? http://www.legestart.ro/Hotararea-110-2011-aprobarea-proiectelor-selectate-sesiunea-21-septembrie-2009-12-octombrie-2009-finantarii-acestora-cadrul-Programului-national-imbunatatire-calitatii-m-(MzY5MTQ4).htm
Raspunde
ESTI NEVINOVAT,ATAT STI IN VIATA ASTA
04-03-2011
<6.Parcul Unirii (din faţa Catedralei Ortodoxe) care la începutul anilor 90 avea sute de copaci – fiind un veritabil plămân verde al Oraşului – a devenit astăzi un parc jalnic plin de biscuiţi> AR TREBUI SA TE LASI DE SCRIS FRATE 1. LA INCEPUTU ANILOR 90 NU ERU COPACI MULTI SI VEHI PT. CA SAU TAIAT PRIN ANI 80 LA SFARSIT DAR TU NU AI DEUNDE SA STI PT. CA ESTI UN BAIAT MUCOS AR TREBUI SA INVETI SA TE STERGI LA NASUC DUPA CARE SA SCRI . EU SUNT IN ALBA COPILAS DRAG SI MIC DE PRIN ANII 70 SI CREDEMA CA STIU MAI BINE CUM A INFLORIT ACEST ORAS ,IAR PT. HAVA AM DOAR ATAT ,,STIMA". PT TINE AM ....DEFAPT AM CITIT COMENTURILE DE LA ARTICOLUL ASTA SI ITI DORESC CAM CE TI-AU DORIT SI CEILALTI MACAR IN GAND DACA NU SCRIS.
Raspunde
classicx
05-03-2011
ESTI NEVINOVAT, ATAT STII IN VIATA ASTA.....Stimate domn, intai e penibil sa lasi un comentariu plin de greseli de redactare. Nu cunosti limba romana sau esti atat de mort de foame incat mananci si litere?!...Apoi, stiai ca Hava pentru care ai atata stima are, printre altele, un hotel in Dubai???? Poate cumparat chiar din banii castigati din distrugerea traditiei orasului si inflorirea lui cu materialele propriilor firme!!! Da, parcul din fata Catedralei a fost ciuntit de haita comunista, dar faptul ca acest macel continua e doar o dovada a idioteniei, superficialitatii si inculturii celor pe care dumneata ii stimezi. "baiatul mucos" pe care incerci sa il pui la punct prin comentariul dumitale de rahat, a incercat o timida trezire a nativilor si locuitorilor albaiulieni, adormiti de Hava cu un amarat blid de mancare sau spectacole jalnice, organizate tot din banii nostri. E irelevant faptul ca esti pe aceste meleaguri "de prin anii 70". Pe atunci erau doar alei cu flori, stradute mici si linistite, vreo 10 blocuri ridicate de Ceausescu pentru toti taranii adusi in oras sa lucreze in fabrici...si multa liniste. Topicul acestor discutii e in fond, distrugerea unui parc, care pe langa faptul ca e singura oaza de verde total si relaxare, mai are si importante valente istorice...ma indoiesc insa, ca ai suficient de mare coeficientul de inteligenta pentru a percepe gravitatea fenomenului. Poate ar trebui sa te limitezi la aplauze pentru cel/cei care-si bat joc de oras, pierdut in stima si adoratie hranita de mici, bere si manele... NEVINOVAT, ca doar ATAT STII IN VIATA ASTA
Raspunde
 
ixi
06-03-2011
Cam asa este "Esti nevinovat". Prea multe greseli de ortografie "in viata asta". Totusi "caragialist" comentariul dumneavoastra. Va contrariati groanzic avand in vedere cu ce concluzionati..!:)
anonim
06-03-2011
pentru AUTOR: http://www.neogen.ro/dragos_isvoreanu ...... si daca-i tastezi numele pe google gasesti si poza idividului .... mie mi-a venit sa vomit. Nu merita nici sa te deplasezi pana la telefon, daramite sa mai si suni :))))
Raspunde
dida
08-03-2011
In primul rand nu este ultimul parc verde din Alba Iulia, decat poate pentru cei care au uitat ca exista si orasul de jos, atacati atat conducerea orasului criticati tot ce s-a realizat cu cetatea si Traseul celor trei fortificatii, va placea mai mult cum arata inainte? Aveti suficiente spatii verzi in continuare si un oras superb. Totul mi se pare o lupta politica intre partidele din judet, iar noi ne lasam influentati. Aveti rabdare oameni buni si vedeti cum va arata pana la urma totul.
Raspunde
Autorul
08-03-2011
Dida, cred ca traiesti in alt univers... Parcul de Jos a fost parc. Acum e rupt. Primaria a rupt bucati din el pentru parcarea de la Romarta, pentru parcarea de la Turnul cu Ceas, parcarea pentru Hotel Parc. Prietenii stiu de ce. Si e o chestiune de timp pana cand Primaria nu va mai rupe alte bucati din parcul de Jos... Daca asteptam sa vedem, ne trezim ca traim numai printre pavele, dale, biscuiti si "havele"... Plaiu Luminatu nu este influentat de nimeni - nici politic, nici altfel. Iti uram plimbari placute la vara la umbra si racoarea pavelelor din Parcul Mall Custozza.
Raspunde
rusu
10-08-2011
Vreau sa merg in Dubai, are cineva adresa hotelului care apartine Dlui Primar?
Raspunde

Criticati si dumneavoastra

*
*
<Campurile marcate cu * sunt obligatorii>