#415
Revista de stiri, cultura si umor...
 
Informarea este importanta,
dar amuzamentul este sanatos!
 
Articolul urmator
Blogul de turism al municipiului Alba Iulia a fost premiat... pentru ceva

Blogul de turism al municipiului Alba Iulia a fost premiat... pentru ceva

Revista nr. 414 | 05-10-2017 | Alexandru Mitchievici


Am aflat cu bucurie că blogul de turism al Municipiului Alba Iulia a fost premiat la nu ştiu ce întâlnire a blogărilor, vlogărilor şi altor băgători de seamă pe social-media. Uraaa, Uraaa, Uraaa !


Primăria Hava Iulia din 2 octombrie 2017 declară triumfător, mai ceva faţă de cum au făcut-o înaintaşii la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz: „Municipiului Alba Iulia se bucură de apreciere şi când vine vorba de instrumentele proprii de promovare. Blogul oficial de turism, www.Viziteazaalbaiulia.ro, a fost premiat, la sfârşitul săptămânii trecute, la Webstock 2017, la categoria „Social Media Projects”.
 
Blogul viziteazaalbaiulia.ro a fost premiat la Webstock Awards 2017 pentru vizita blogărului britanic Ben Southall la Alba Iulia... Nici mai mult, nici mai puţin ! Ce ? Nu mai ştiţi cine e Bill sau Ben Southall sau cum l-o fi chemând ? Plătit cu mii de euro să se plimbe prin Alba Iulia, blogărul britanic a scris despre Oraşul Unirii la două luni (decât) de la vizita sa prin urbea noastră.

Premiul de la Webstock Awards 2017 pare cusut cu aţă albă, pentru că ultimul articol de pe blogul de turism (repetăm: de turism) al Municipiului Alba Iulia este un advertorial despre Zocco Caffe din Alba Iulia. Nici un cuvinţel despre Festivalul Internaţional de Teatru Poveşti care stă să înceapă.
 

Premiul primit de blogul turistic al Oraşului Alba Iulia pare o mică, sfioasă răsplată (payback) pentru banii pompaţi de Primăria Alba Iulia în blogări şi bloguri în ultimii 5 ani.

Suntem curioşi în ce a constat premiul primit de viziteazaalbaiulia: o strângere de mână şi o hârtie-diplomă sau ceva bănuţi ? Apropo, cât plăteşte Primăria Alba Iulia anual pentru funcţionarea blogului viziteazaalbaiulia.ro ?
 

Hava şi blogăreala, scurt istoric... pe bani publici

Povestea de iubire dintre Mircea Hava şi blogări începe de prin 2011-2012, când Hava trebuia să-şi repare onoarea şifonată după distrugerea Parcului Custozza.

Începând de prin 2012 Mircea Hava a intuit (sau i-a spus cineva de) influenţa bloggerilor în spaţiul virtual şi a investit în acest sector. Bloggerii din Alba au fost cumpăraţi de Hava pentru a fi lăudat şi promovat pe plan naţional. Tot atunci Roşia Montană Gold Corporation şi Consiliul Judeţean Alba îi plimbau pe bloggeri la tot felul de manifestări, vezi doamne, pentru „promovarea judeţului”. Bloggerii (din ţară, dar şi din Alba) au fost aduşi şi la terenul de golf de la Pianu de Jos, la Festivalul Internaţional de Teatru Poveşti, la Festivalul de Folk Ziua de Mâine etc.

Despre apariţia miraculoasă a blogului turistic al Oraşului Alba Iulia a scris abnews.ro la vremea respectivă... În 2014 Primăria lui Hava a dat 20.000 de euro pentru realizarea blogului turistic al oraşului Alba Iulia.
 
Proiectul Respiră Aerul istoric (promovat pe bloguri) a fost şi el realizat în cadrul unui proiect care a costat 10.000 de euro, realizat de SC Heraldist Europe SRL (?).
 
 
Chiar aşa. Unde o fi Cristorian ? E un gol lăsat în peisajul, de altfel destul de sumbru, al presei judeţene. Păcat, abnews.ro scria chestii faine, care nu se scriu, deşi în parte se cam cunosc prin judeţul Alba.
 
În 2014 Primăria Alba Iulia a dat 30.000 de lei pe întâlnirea naţională a bloggerilor, asta aşa oficial, dintr-o simplă aruncare, pentru un singur eveniment. Primăria singură a dat 30.000, dar au fost şi alţii, că doar n-au rămas firmele prietene cu mâna în buzunar, uitându-se ca proastele cum aruncă Hava bani la lăudători.

Să nu uităm de TripAdvisor, altă vrăjeală pe banii Primăriei Hava Iulia...
 

Comunicatul Primăriei Alba Iulia din 2 octombrie 2017

Municipiului Alba Iulia se bucură de apreciere și când vine vorba de instrumentele proprii de promovare. Blogul oficial de turism, www.Viziteazaalbaiulia.ro, a fost premiat, la sfârșitul săptămânii trecute,  la Webstock 2017, la categoria „Social Media Projects“.

În această categorie au fost înscrise proiecte personale sau inițiate individual ori împreună cu branduri de către bloggeri, vloggeri și instagrammeri, ce urmează idei originale și campanii de social media dezvoltate de companii. Sunt proiecte care scot în evidență implicarea autorilor (bloggerilor, vloggerilor, instagrammerilor) și se remarcă prin creativitate și utilitate.

Proiectele au fost jurizate de specialiști în social media, marketing, comunicare, digital și mobile. Dintre criteriile de jurizare amintim: relevanța față de categoria în care a fost înscris proiectul, originalitate, interactivitate.

„Poate că Papa are milioane de oameni care-l urmăresc pe net, iar Ronaldo marchează scoruri fabuloase la capitolul fani și sesiuni de autografe virtuale. Nu suntem chiar așa celebri, dar a devenit clar că Alba Iulia nu exclude acest dialog al prezentului cu viitorul, ci are chiar un cuvânt important de spus și mobilizeaza tot mai mulți prieteni din virtual, în real. A devenit paradigmatic pentru cei care trebuie să promoveze ceva ca totul se negociaza si se impune in social media. Pentru noi un blog ca “viziteazaalbaiulia” a devenit un fel de potentiometru, care regleaza fin tot ceea ce se stie sau trebuie sa se stie despre Alba Iulia de astazi. Daca exista un fel de a trai sanatos, exista si un fel de a te promova sanatos, prin social media.” Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia. 

În final, au fost nominalizate pentru categoria „Social Media Projects“ un număr de 25 de proiecte. Lista proiectelor înscrise în competiție o puteți consulta aici.

Viziteazaalbaiulia.ro s-a clasat pe locul al doilea, pentru campania ce a adus în atenție vizita de documentare la Alba Iulia a celebrului blogger Ben Southall. Merită subliniat faptul că inițiativa și implementarea campaniei de promovare nu au implicat niciun cost financiar.
 

CITEŞTE şi:
 
 
Taguri: blogul de turism, premiat pentru ceva, viziteazaalbaiulia.ro, blogar, blogareala, reclame comerciale, blogari

Ratari

Criticisme (0)

Criticati si dumneavoastra

*
*
<Campurile marcate cu * sunt obligatorii>