#
Revista de stiri, cultura si umor...
 
Informarea este importanta,
dar amuzamentul este sanatos!
 
Conditii drastice pentru firmele care doresc sa participe la licitatia pentru executia autostrazii Sebes-Turda

Conditii drastice pentru firmele care doresc sa participe la licitatia pentru executia autostrazii Sebes-Turda

Revista nr. 195 | 24-07-2013 | Alexandru Mitchievici


Autorităţile române par să fi învăţat ceva din lecţia dezastrului Bechtel, aşadar cei care doresc să participe la licitaţia executării celor 4 loturi din autostrada  Sebeş-Turda. Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, a prezentat câteva din condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească firmele care vor să participe la licitaţia pentru cele 4 tronsoane ale autostrăzii Sebeş-Turda: „Pentru a evita situaţiile neplăcute din anii anterior, execuţia autostrăzii Sebeş-Turda a fost împărţită în 4 tronsoane, pentru fiecare în parte urmând să se facă licitaţie separată cu condiţii serioase. Firmele care vor dori să participe la construcţia a două tronsoane vor trebui să îndeplinească nişte condiţii importante, vor trebui să demonstreze capacitatea de a realiza două tronsoane în acelaşi timp. Astfel vor fi eliminate firmele mici care au împiedicat în anii trecuţi procesul licitaţiilor”.

Autostrada a fost împărţită pe 4 loturi, cel mai greu de executat fiind lotul 3, cu poduri şi un inel de ocolire.

Lotul 1: 15 km (Sebeş-Alba Iulia, Pârâul Iovului)
Lotul 2: 20 km (Alba Iulia, Pârâul Iovului-Aiud, la intrarea în oraş)
Lotul 3: 10 km (Aiud-inelul de la Decea, inclusiv)
Lotul 4: 15 km (Decea-Turda)

Conform caietului de sarcini „ofertantul trebuie să demonstreze că în ultimii 5 ani a executat cel mult 3 contracte de construcţie nouă/ modernizare/ reabilitare/ lărgire drumnaţional/ autostrăzi în care participarea ofertantului la aceste contracte să fie de minim:

Pentru lotul 1: 565.000.000 lei fără TVA
Pentru lotul 2: 660.000.000 lei fără TVA
Pentru lotul 3: 480.000.000 lei fără TVA
Pentru lotul 4: 525.000.000 lei fără TVA

„În total ar fi vorba de circa 2,4 miliarde lei, o sumă mai mică decât se prevăzuse iniţial. Banii rămaşi (n.a. – de la un miliard euro) vor fi folosiţi pentru o altă autostradă într-un judeţ învecinat cu Alba, o autostradă care va fi şi în folosul nostru, facilitându-ne legăturile rutiere cu ţara.
Durata de 70 de luni de la momentul atribuirii este de 70 de luni: 4 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru execuţie, 44 luni garanţie”, a mai spus Florin Roman.

De asemenea, ofertantul trebuie să demonstreze că va avea acces la resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de societăţi bancare, societăţi finanţatoare sau instituţii finanţatoare în valoare de:
Pentru locul 1: 102.650.000 lei pentru o perioadă de 4 luni
Pentru lotul 2: 102.440.000 lei pentru o perioadă de 4 luni
Pentru lotul 3: 87.070.000 lei pentru o perioadă de 4 luni
Pentru lotul 4: 95.845.000 lei pentru o perioadă de 4 luni.

Pentru fiecare lot (tronson) în parte ofertantul trebuie să facă dovada că deţine sau are drept de folosinţă asupra următoarelor echipamente/ utilaje:
1.Staţie asfalt
2.Laborator autorizat de minim gradul II
3.Autobasculante – 30 bucăţi
4.Excavatoare – 3 bucăţi
5.Eşalon asfalt – Repartizator asfalt – o bucată
6.Eşalon asfalt – Compactor asfalt – o bucată.

Roman a ţinut să amintească un detaliu important: „dacă un contractant va da anumite lucrări unor subcontractanţi, responsabilitatea pentru lucrări rămâne la contractant. Am promisiunea dlui Mircea Pop (directorul CNADNR) că va sta cu biciul pe contractanţi. În primăvara lui 2016 trebuie să se circule pe această autostradă. Voi propune ca dl Mircea Pop şi ministrul Dan Şova să devină cetăţeni de onoare ai judeţului Alba. Trebuie să ţinem cont că este cea mai mare investiţie din judeţul Alba din 1989 încoace”.


 

Taguri: conditii, drastice, firmele, participa, licitatia, executia, autostrada, Sebes, Turda, Florin Roman, Bechtel

Ratari

Criticisme (0)

Criticati si dumneavoastra

*
*
<Campurile marcate cu * sunt obligatorii>